Η φυγόκεντρος – διαδικασία και ασφάλεια

Οι φοιτητές παρακολουθούν τη Δρ. Σμιθ καθώς επιδεικνύει τη σωστή χρήση της φυγόκεντρου.

Η Δρ. Σμιθ εξηγεί ότι η διαδικασία είναι σχετικά απλή και παραθέτει τα βήματα:

  1. Προετοιμάστε τους σωλήνες σας με τον σωστό όγκο υγρού, βεβαιώνοντας ότι κάθε ζεύγος σωλήνων έχει ίδιο βάρος. Αν έχετε μονό αριθμό δειγμάτων, δημιουργήστε έναν «ψεύτικο» σωλήνα (dummy tube) με νερό ή ρυθμιστικό διάλυμα ώστε να ταιριάζει στο βαρύτερο δείγμα.

  2. Τοποθετήστε τους σωλήνες σε αντίθετες υποδοχές στον ρότορα και ασφαλίστε το καπάκι.

  3. Ρυθμίστε την ταχύτητα και τον χρόνο σύμφωνα με το πρωτόκολλο. Οι τιμές στροφών ανά λεπτό (RPM) ή «g-force» επιλέγονται ανάλογα με το τι προσπαθείτε να διαχωρίσετε.

  4. Ξεκινήστε τη φυγοκέντρηση και παραμείνετε κοντά για λίγο, ώστε να ακούσετε τυχόν ασυνήθιστους ήχους. Αν παρατηρήσετε κραδασμούς ή αστάθεια, σταματήστε αμέσως, επαναζυγίστε και ξαναδοκιμάστε. Πρόκειται για συχνό λάθος, οπότε χρειάζεται προσοχή.

  5. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος, περιμένετε μέχρι ο ρότορας να σταματήσει εντελώς πριν ανοίξετε το καπάκι. Βγάλτε τους σωλήνες προσεκτικά — μπορεί να υπάρχει ίζημα (pellet) στον πυθμένα, το οποίο δεν θέλετε να αναδεύσετε κατά λάθος.

Καθώς η φυγόκεντρος λειτουργεί, εσείς και οι υπόλοιποι φοιτητές μελετάτε.
Η Έμμα προσπαθεί να ανοίξει το καπάκι ενώ ο ρότορας εξακολουθεί να περιστρέφεται.
Η Δρ. Σμιθ τη βλέπει αμέσως.

Δρ. Σμιθ: «Έμμα, πρόσεξα ότι προσπάθησες να ανοίξεις το καπάκι ενώ ο ρότορας συνέχιζε να γυρίζει. Πρέπει να το κρατάμε κλειδωμένο μέχρι να σταματήσει εντελώς — οι περιστρεφόμενοι ρότορες μπορεί να είναι επικίνδυνοι.»

Έμμα: «Συγγνώμη, γιατρέ, απλώς ενθουσιάστηκα να δω τι συνέβη με το δείγμα μας!»

Δρ. Σμιθ: (χαμογελώντας) «Αφού αναφερόμαστε στην ασφάλεια, να θυμάστε ότι πρέπει να ελέγχετε την ισορροπία της φυγόκεντρου κάθε φορά που τοποθετείτε σωλήνες. Έτσι αποφεύγουμε υπερβολικούς κραδασμούς, οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν ζημιά τόσο στον εξοπλισμό όσο και στα δείγματα. Ξέρει κανείς τι σημαίνει ‘ισορροπία’ σε αυτήν την περίπτωση;»

Εσείς: «Ναι. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει σωλήνας απέναντι από κάθε σωλήνα μέσα στη φυγόκεντρο.»

Δρ. Σμιθ: «Πολύ καλά, όλοι σας! Πάμε τώρα στο τελευταίο τμήμα του μαθήματος για τον βασικό εργαστηριακό εξοπλισμό.»

Μετάβαση σε:

Το Φασματοφωτόμετρο

Map: CS12 - ΧΡΗΣΗ ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (1057)
Node: 19937
Score:

reset

OpenLabyrinth
OpenLabyrinth is an open source educational pathway system

Review your pathway

  • Δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ της τρέχουσας υπόθεσης και εκείνης του 1989
  • Está zangado.
  • Eșantion de suprafață mai mare și când sunt necesare informații despre suprafață
  • Adriamycin
  • Θα βοήθησει την Callie να ανεβάσουν μαζί τα έπιπλα.
  • They paint a lot of hearts.
  • Sunt necesare mostre mici și informații structurale interne
  • Όχι,
  • No, no se expresará y, en cambio, se quedará solo.
  • Bleoymicin
  • Observarea la microscop a celulei vegetale
  • Ne uči se besedila, namesto tega se uči geografijo.
  • Ο κανόνας του πολλαπλασιασμού
  • Πείραμα #4: Κλασματοποίηση και διαχωρισμός κυττάρων
  • The patient has diabetes.
  • Descripción 1
  • Description 1
  • Pătratul Punnett 3
  • Πειραματική Διάταξη #3
  • Πειραματική Διάταξη #1
  • Celule turgescente (în soluție hipotonică) și celule flasce (dezumflate) (în soluție izotonică)
  • pH 3.0
  • If your eyes were exposed to hazardous chemical
  • Descripción 2
  • Μαλώνει μαζί με τη Callie και της φωνάζει.
  • Celule flasce (dezumflate) (în soluție hipotonică) și celule turgescente (în soluție izotonică)
  • Boli ereditare
  • pH 8.0
  • Η φυγόκεντρος – διαδικασία και ασφάλεια

Reminder

empty_reminder_msg

FINISH

Time is up