ELECTRON MICROSCOPY

Investigating a New Immunomodulatory Drug in a Mouse Model of Tumor Growth

                                                                                                                                                        

Learning Objectives:

After the completion of the Laboratory activities students should be able to:

1. Describe the basic functioning of an electron microscopy.

2. Explain the scientific rationale for using electron microscopy in investigating subcellular changes in tumor models.

3. Compare teh basic elements and uses of light and electron microscopes, linking these differences to their suitability for studying biological samples.

4. Identify the core components of a an electron microscope and explain how contributes to image generation.

5. Differentiate between Scanning Electron Microscopy (SEM) and Transmission Electron Microscopy (TEM) and prioritize their applications based on research objectives.

Case Overview:

In this virtual lab, students explore how a novel drug, ImmunoBoost, may enhance T cell activity in a mouse tumor model. Through step-by-step lessons and interactive nodes, they learn why electron microscopy is essential for discerning subtle, subcellular alterations that might not be visible under conventional light microscopy. Using both SEM and TEM concepts, students discover how to differentiate between surface and internal structural imaging, follow correct specimen preparation procedures, and finally analyze preliminary micrographs suggesting potential immunotherapeutic benefits of ImmunoBoost.

Start

Map: CS8 - ELECTRON MICROSCOPY (1013)
Node: 19177
Score:

reset

OpenLabyrinth
OpenLabyrinth is an open source educational pathway system

Review your pathway

  • Is dyslipidemia recorded in medical history?
  • Cardiologist office
  • Western Blot
  • Feel the branchial pulse
  • Diphenylamine test
  • "Off-loading" και βέλτιστη συντηρητική αντιμετώπιση
  • The quality of the DNA sample is poor.
  • Ο οδοντίατρος αμέσως διαπιστώνει , με βάση την εμπειρία του, την πάθηση της ασθενούς και της ανακοινώνει περί τίνος πρόκειται.
  • Επιπλέον ιστορικό
  • He is really excited about the play and learns his speech.
  • Start with BMI evaluation:
  • Οικογενειακό ιστορικό
  • Λοίμωξη ΚΝΣ
  • Η γυναίκα είναι απολύτως φυσιολογική
  • Sugerezi să faci un anunț din balconul tău.
  • Νεφελοποιητής Σαλβουταμόλης
  • Oče je Tilen.
  • Feels better and stops taking her medication
  • Consultant review
  • Συνεχίζουμε την ενδοδοντική θεραπεία του #27# αφού αυτός ήταν ο αρχικός λόγος επίσκεψης του ασθενούς και δεν πρέπει να τον δυσαρεστήσουμε.
  • Tiredness
  • De la albastru la roșu
  • Διαχείριση του έλκους μόνο με επιθέματα
  • Να κάνει ότι δεν τον είδα
  • Συμπτώματα στο πρόσφατο παρελθόν
  • Dacă ți-au intrat în ochi substanțe chimice periculoase
  • Blood test for hemoglobin
  • Continúa considerando el movimiento del agua
  • Assistenten forklarer at hun har ofte reagert ikke så pedagogisk mot barna og ønskes å få veiledning både fra meg og styren
  • Se simte furios.
  • Απάντηση 1: Το υποτονικό είναι 0,9% NaCl, το υπερτονικό είναι απιονισμένο νερό, το ισοτονικό είναι 6% NaCl.
  • Άμεσα α/α θώρακα
  • Προσπαθείτε να επαναφέρετε με ευγενικό τρόπο την κυρία Σοφία
  • Ενδοφλέβια Δεξαμεθαζόνη
  • El va mege la farmacie.
  • Αιτία προσέλευσης
  • Results
  • Cardiac arrest
  • There is no connection between the current case and the one from 1989
  • Εισπνευστικός συριγμός
  • Εξέταση στοματικής κοιλότητας για εντοπισμό περισσότερων αφθών.
  • Ερώτηση 1
  • Συμπεράσματα
  • Λήψη υλικού προς καλλιέργεια με βαμβακοφόρο στυλεό
  • new node
  • You suggest selling something we can make ourselves.
  • Admission Handover
  • ELECTRON MICROSCOPY

Reminder

empty_reminder_msg

FINISH

Time is up