ΜίτωσηΜπαίνετε στο εργαστήριο βιολογίας και βρίσκετε τον καθηγητή Collins να προετοιμάζει το εργαστήριο κυτταρικής διαίρεσης. Εσείς: "Έχουμε μια ερώτηση. Εφόσον πρέπει να μελετήσουμε την κυτταρική διαίρεση στην αναγέννηση νέων φύλλων, ριζών και στελεχών για να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση της βλάστησης μετά την πυρκαγιά, πρέπει να επικεντρωθούμε στη μίτωση ή τη μείωση;" Καθηγητής: ''Ας το σκεφτούμε αυτό. Η μίτωση και η μείωση είναι και οι δύο διαδικασίες κυτταρικής διαίρεσης, αλλά εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Στην περίπτωσή σου, μιλάμε για κυτταρική επιδιόρθωση, σωστά;'' Εσείς: ''Σωστά. Οι κυτταρικοί ιστοί πρέπει να επιδιορθωθούν.'' Καθηγητής: ''Ακριβώς. Έτσι, σε αυτή την περίπτωση, τα φυτά πρέπει να αντικαταστήσουν τα κατεστραμμένα κύτταρα με νέα. Ποια διαδικασία πιστεύεις ότι είναι πιο πιθανό να το επιτύχει αυτό: η μίτωση ή η μείωση;'' Εσείς: ''Θυμάμαι από το μάθημα ότι η μίτωση είναι για την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση, ενώ η μείωση είναι για τη δημιουργία αναπαραγωγικών κυττάρων (γαμετών). Οπότε, υποθέτω ότι θα είναι η μίτωση, σωστά;'' Καθηγητής: ''Σωστά! Η μίτωση είναι πράγματι η διαδικασία που είναι υπεύθυνη για την επισκευή και την αναγέννηση των ιστών. όταν κόβετε το δάχτυλό σας, τα κύτταρα γύρω από την πληγή θα υποστούν μίτωση και θα διαιρεθούν για να παραγάγουν νέα κύτταρα και να κλείσουν το κενό. Η μείωση, από την άλλη πλευρά, εμπλέκεται στο σχηματισμό γαμετών για τη σεξουαλική αναπαραγωγή.'' Εσείς: ''Το κατάλαβα. Οπότε, είναι η μίτωση! Ευχαριστώ, καθηγητά.'' Καθηγητά: ''Σήμερα θα χρησιμοποιήσουμε αντικειμενοφόρους πλάκες για να παρατηρήσουμε τη μίτωση στα διαιρούμενα κύτταρα. Σας παρέχονται τρία πιθανά δείγματα για να εργαστείτε. Ποιο δείγμα πιστεύετε ότι θα ήταν καταλληλότερο για την παρατήρηση της μίτωσης;''
|
Map: CS2 - ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ (954)
|
||
Review your pathway |